♥ Nyårsmål 2018 ♥

Årets nyårsmål blir en fortsättning av 2017 års mål. Jag har behållt några som jag vill fortsätta med, tagit bort några och även förfinat några. Några är för privata för att lägga ut så de behåller jag för mig själv men här är ett urval och lite hur jag tänker kring dem. Sedan jag läste lejonagendan så fastnade jag mycket för att sätta realistiska mål med mening så därför sätter jag ett mål som jag sedan bryter ner så att det blir konkret och något jag kan förstå/ta till mig av i vardagen och genomföra.

Mål 1, ekonomi:  spara minst X kr i månaden i eget sparande.
Vad jag behöver göra i vardagen för att uppnå målet: planera matinköp och laga mat för veckan så jag har lunchlådor. Konsumera mer hållbart och mer ekonomiskt genom att sluta impulshandla. Planera inköp och tänk alltid: kommer jag använda detta? Till vad? Är det viktigt? Nödvändigt?

Mål 2, ekonomi: Lära mig mer om aktier/fonder och placera 20-30% av sparandet i slutet av året.

Mål 1, hälsa: Skapa bra och hållbara sovrutiner.
Vad jag behöver göra i vardagen för att uppnå målet: Släck lampan senast kl 22 varje kväll. Läsa bok innan läggdags 30-60 minuter.

Mål 2, hälsa: Testa paleo. Eliminera inflammation i kroppen och balansera mage/tarm.
Vad jag behöver göra i vardagen för att uppnå målet: Fokusera på mat utan socker, gluten och mjölkprodukter. Planera veckans mat varje söndag och gör inköp. Förbered matlådor för veckan på söndagar. Frys in och ta fram i veckan. Tänka att jag unnar min kropp mat som gör mig stark och energisk.

Mål 3, hälsa: Bli bättre på mental träning.
Vad jag behöver göra i vardagen för att uppnå målet: Reflektera skriftligen varje kväll innan läggdags (även om det bara blir ett ord eller en mening för dagen). Träna upp en stark mentalitet och ett positivt mindset genom att selektera bland tankar och eliminera negativa tankebanor. Testa mig fram bland olika metoder för att se vilken som fungerar bäst för mig. Visualisera mål i bilder.
Denna har jag redan tjuvstartat och det är himla coolt hur snabbt hjärnan anpassar sig. Det här är ett område som jag kommer lägga massa tid på under året. Absorberar allt som har med mental träning att göra just nu och tycker det är superintressant.

Mål 4, hälsa: Någon form av träning minst 3 gånger i veckan. Kunna springa 5 km innan sommaren.
Vad behöver jag göra i vardagen för att uppnå målet: Hitta rutiner som funkar för mig i vardagen. Morgonträning eller kvällsträning. Kombinera promenad/jogg med styrketräning och pilates. Öva på att tänka visuellt kring träning och hitta rutiner. Tänka att jag bygger en stark och energisk kropp och hjärna mha träningen som gör att jag orkar vardagen och allt jag vill uppnå.
Från början satte jag detta mål till 5 gånger i veckan men ändrade sedan då det inte kändes realistiskt. Om jag har minst 3 ggr i veckan som standard så blir allting över det en bonus.

Mål övrigt: Fortsätt söka kunskap, inspiration och utveckla nätverk.
Vad behöver jag göra i vardagen för att uppnå målet: Läsa böcker, gå på föreläsningar, engagera mig i 4-good, testa nytt, utmana mig själv, överraska mina nära och kära, aktivera mig själv, vara närvarande. Jag ska vara generös och omge mig med människor som ger energi och som jag kan vara mig själv med.Min visionboard för 2018.

XXX
Sig 1.1.3-2

3 reaktioner på ”♥ Nyårsmål 2018 ♥

  1. Pingback: ♥ Mål ♥

Vill du säga något om detta?

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s