♥ Höstens mål ♥

Varje år vid årsskiftet gör jag en visionboard för året som kommer. Den stunden är som en högtid för mig och något jag aldrig prioriterar bort.

Under min semester läste jag igenom de mål jag satte för 2017 och insåg att jag har kommit en bra bit med mycket men att jag också har en hel del kvar. Jag brukar dela in året i två terminer; en vårtermin och en hösttermin och så gör jag ett halvårsbokslut för målen under semestern eller strax innan för att utvärdera och utveckla de mål jag satt. På något märkligt sätt så blir det alltid en stig, om något blygsam eller försiktig men ändå en upptrampad, för de mål jag väljer för året. Det är en mäktig känsla och något som stärker självförtroendet för mig. I vardagen är det väldigt lätt att tänka och känna att saker tar tid och att ingenting händer men när man sedan ser tillbaka så inser man att, jo- det har ju hänt massor.
20815200_10159347996465372_1985321923_n
Under semestern gick jag igenom målen och tänkte på vad jag ville utveckla för hösten:

♣ Kan lika gärna börja med det absolut sämsta: Införandet av mobilfria kvällar. Ha! Ha! HA! Alltså… det höll kanske max en vecka innan jag var tillbaka i träsket igen. Så.jäkla.svårt. Det intressanta var dock att under de dagar jag genomförde det mådde jag väldigt mycket bättre. Ska testa på nytt under hösten men tänker samtidigt att detta inte är det viktigaste för året och inte hela världen om det skiter sig.

Fokusera och inte tänka att allt måste vara ”perfekt” i vissa genomföranden: Blivit enormt mycket bättre på att släppa det här med ”perfekt”. Det är ok att det blir lite halvdant ibland, eller till en början. Man kan korrigera längs vägen. Det viktigaste är att det blir gjort. Att fokusera övar jag på hela tiden och tycker att det går riktigt bra i perioder men måste hela tiden påminna mig om vad som är viktigt och vad jag ska prioritera.

Konsumera mer ekonomiskt/hållbart: Gick väldigt bra första 5 månaderna. Halkade ur lite strax innan/under semestern men ska styra upp det igen resten av året. Känns väldigt bra!

Hälsa (olika delmål inom begreppet):
släcka lampan senast kl 22. NOPE! Har jag inte gjort. Väldigt mycket obalans i när jag går och lägger mig på kvällarna och där vill jag verkligen skapa en rutin. Upp samma tid varje morgon och sova samma tid varje kväll. Är övertygad om att kroppen hamnar i obalans när man inte har några ordentliga rutiner. Skärpning på denna.
Bra mat och träning: Överlag bra och har hittat en livsstil som jag trivs med men hamnar fortfarande i dåliga perioder. De dåliga perioderna blir dock kortare och kortare hela tiden vilket jag ser som ett bra tecken. Tror sömnen är en större bov för min hälsa än mat och träning.
Sänk kraven på mig själv: Samma som under att allt inte behöver vara perfekt. Jag övar på detta hela tiden. Att inte jämföra mig med andra, att acceptera att jag är som jag är (exempelvis att jag inte har hur mycket energi som helst utan behöver mycket tid för återhämtning och att jag inte är 100% extrovert utan även har en introvert sida som är lite av en ensamvarg) men… det är OK :)
Kunskap: Läsa böcker. Varannan roman, varannan fakta. Har blivit mer fakta än romaner men det gör mig ingenting. Hittills i år har jag läst 10 och är inne på min 11:e.
Intressen och inspiration: Nja. Har inte haft så mycket tid över till inspiration och intressen men tycker ändå att jag blir väldigt inspirerad av de böcker jag läser, människor jag träffar och livet överlag. Till hösten vill jag vårda nätverket via 4good mer OCH lära mig mer om aktier/sparande.
Relationer: Saknar dejter med H. Hittills detta år så har MBA:n tagit mycket tid så jag tänker att hösten är vår dejtingtermin ♥

XXX
Sig 1.1.3-2

Vill du säga något om detta?

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s