♥ Rivstarten- summering ♥

Idag är sista dagen på rivstarten. Sex veckor har passerat sedan starten och jag kan nu summera tiden som varit.

De första fyra veckorna höll jag mig till punkt och pricka till programmet, trots kräksjukor, förkylningar, VAB, begravningar och allt annat som kom i vägen. Det var några fåtal tillfällen som jag åt utanför programmets meny men då valde jag bort det jag visste att jag inte skulle äta.

Under vecka 5 började jag tröttna något på maten och framförallt på fastan. Min hunger och mitt sug var enormt och jag är ganska säker på att det var PMSen som spökade redan här, alternativt att jag tränade mer och att kroppen behövde mer mat på grund av det. Jag åt fortfarande mat enligt plan men däremot fler kcal i form av nötter, ost och något ägg för att stilla det värsta suget och den värsta hungern. Här saknade jag verkligen mellanmål. Att vara hungrig/sugen är den största anledningen till att man får en meltdown och börjar vräka i sig sådant man inte ska, i alla fall för mig.

Vecka 6 (denna sista vecka) blev den sämsta under den här tiden. Jag har inte lagat någon måltid enligt plan. Fortfarande ätit bra mat (valt bort sådant som jag inte ska äta) men det har blivit fler luncher ute och så har jag plockat ihop det som funnits hemma på kvällarna. Förra lördagen åt jag en efterrätt för första gången på dessa veckor (äppelpaj med vaniljsås) och i tisdags blev det popcorn när vi var på bio. I torsdags hade jag sådant sug efter godis att jag åkte och köpte en stor godispåse på väg hem från jobbet och vräkte i mig. Vin har det blivit i helgen men däremot har jag valt bort efterrätt i fredags och idag, på middagen hos mamma och pappa. Lite mer av det goda helt enkelt och för att inte tappa det jag påbörjat nu kommer jag starta om med maten och fortsätta äta enligt rivstarten ett tag till. Fokus på att nå målet! I veckan ska jag träffa min PT igen. Något som är tydligt är att dipparna med hunger och sug kommer i samband med PMSen så det får jag vara extra uppmärksam på framöver.

Det bästa med den här livsstilsförändringen: Jag har mått bättre än någonsin med mer energi, ork, positivt tänkande och ett mer balanserat humör. Borta är smärta i benhinnor och rygg då jag tränat, vilket tidigare varit något som förekommit varje gång- allt har känts smidigt och enkelt. Jag har även varit mindre svullen vilket ganska snabbt gjort att kläderna inte suttit lika tight, otroligt skönt!

Några favoriter under dessa veckor:
img_1610
Kesoplättar med vispad grädde, kiwi, blåbär och hallon. Så vansinnigt gott!
♣ 1 ägg
♣ 100 g keso
♣ 3/4 msk fiberhusk
♣ Någon tsk vaniljpulver (obs! inte vaniljsocker)
–> Mixa allt till en tjock smet och gör sedan fyra klickar i en upphettad stekpanna med smält smör. Stek några minuter/sida på ganska svag värme men ändå så att plättarna får färg.
tacosallad
Tacosallad ♥
FullSizeRender
Äggfrukost med majonnäs, gräslök, grapefrukt och kaffe

fullsizerender-39
Räksallad med mango, äpple, granatäpple, färsk dill och Lallerstedts sås mango & curry (skulle kunna leva på bara denna sallad!)

Nu är vi på väg hem från middag hos mamma och pappa. H har tenta och kommer sitta till sent ikväll. Min plan är att natta tjejerna och sen se ett avsnitt av någon serie, alternativt läsa bok. Eftersom jag och Agnes var hemma hela dagen igår så passade jag på att skrota runt och fixa sådant som man inte hinner med i vardagen. Exempelvis all tvätt efter veckan så den söndagssysslan är redan klar = mer tid till annat. Woop woop!

XXX
Sig 1.1.3-2

Vill du säga något om detta?

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s