♥ Dag 8 ♥

Oh lord vilken dag! Två mag/kräksjuka barn hemma. Studier och jobb som hopar sig för H och så begravning för mormor i morgon. Otroligt glad över att jag är mitt uppe i rivstarten och mår så pass bra som jag gör så att jag förmår mig själv att tänka positivt.
Åkte iväg till gymmet ikväll och körde ett pass vilket var väldigt skönt!
3

4

5

Såhär har första dagens mat på vecka 2 sett ut:

VECKA 2, dag 8- måndag (1177 kcal)
FRUKOST: 1 dl keso/havregurt, 3 jordgubbar. Kaffe/te (230 kcal)
LUNCH: Köttfärssås med tomatsallad (377 kcal)–> recept från igår här
MIDDAG: Auberginerullar med fetaost (510 kcal)

Frukosten missförstod jag lite i morse. Hade heller inga jordgubbar så det blev en repris från förra veckan med youghurt, müsli, hallon och blåbär.

Middagen saknade recept. Det vill säga hur jag skulle göra (äta rullarna råa? Tillaga i ugn? Steka?) så jag fick improvisera lite och gjorde som en lasagne istället. Bytte även ut fetaosten mot mozzarella istället. Här kommer receptet:

Auberginerullar med fetaost- 2 portioner

1 aubergine, 1 msk olivolja, salt och peppar. 2 msk grön pesto, 75 g fetaost. 4 soltorkade tomater, färska basilikablad.
Tomatsås: 1 rödlök, 1 vitöksklyfta, 200 g konserverade coctailtomater, 1 tsk örtkrydda, 1 tsk honung, salt och peppar.
Topping: 50 g fetaost, 20 g pinjenötter

Sätt på ugnen på 200 g.
Skär aubergineskivorna i centimetertjocka skivor. Salta och låt stå i cirka 10 minuter. Torka sedan av överflödig vätska med hushållspapper. Pensla skivorna med olivolja och förgrädda i ugn cirka 10 minuter. Ta sedan ut från ugn och pensla cirka hälften av aubergineskivorna med pesto och tomatsås. Smula över mozzarella (75 g), tomater och hackad basilika. Lägg över resterande aubergineskivor och lägg på resterande tomatsås och mozzarella. In i ugnen tills mozzarellan fått färg. Vid servering: ta halva portionen och strö hälften av pinjenötterna över tallriken och spara resten till portion nr 2.
1

2
Jag är inget jättefan av aubergine (och särskilt inte när någon sitter och hulkar på en toalett bredvid) meeeeen… den här blev helt ok! Tricket är att grädda skivorna innan så att de får lite färg och konsistens och inte blir alltför svampiga.

XXX
Sig 1.1.3-2

Vill du säga något om detta?

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s