♥ Dag 3 ♥

Piggare idag men fortfarande makalöst hungrig! Längtar verkligen efter måltiderna. Saknar mina mellanmål! Tänker på hur jag måste bromsa mig själv varje gång jag går förbi fruktkorgen på jobbet, är så van vid att alltid plocka med en frukt när jag är ute och flåsar i korridorerna.

Dag 3 har varit helt ok. Jag känner mig bra i huvudet och kroppen. Träningsvärken börjar lägga sig och jag hoppas förkylningen försvinner illa kvickt nu så jag kan åka och köra ett pass på gymmet snart.

Nyfiken på dag 3? Jag vet i alla fall EN som är det (ping Maria!) :)

VECKA 1, dag 3- onsdag (499 kcal)
FRUKOST:
1 ägg, 1 kiwi + te/kaffe (119 kcal). 
LUNCH:
Ratatouille (150 kcal)
MIDDAG:
Kycklingröra i salladsblad (230 kcal) –> recept sedan tidigare här

Ratatouille- 2 portioner
1 vitlöksklyfta, 1/2 rödlök, 1/2 aubergine, 1/2 zucchini, 1/4 blomkål, 50 g champinjoner, 1 tsk olivolja, 1 tsk torkade örter, salt och peppar, 200 g krossade tomater, 40 g skinka/kalkon/kyckling, färsk persilja.
Hacka alla ingredienser. Hetta upp en stekpanna med olivolja och fräs grönsakerna några minuter. Krydda med torkade örter, salt och peppar. Häll på krossade tomater och låt puttra några minuter. Toppa med två skivor hackad skinka/kalkon/kyckling per portion och lite färsk persilja.
FullSizeRender (36) kopia
Supergott! Jag reflekterar över att det är mycket mat på tallriken men sen tycker jag ändå att det tar slut så fort. Jag försöker äta långsamt, dricka mycket vatten emellan tuggorna och verkligen smaka på maten. Må låta överdrivet men jag tror att det är en bra grej i hela den här rivstarten och tiden efter.

Jag kanske inte ser jätteöverviktig ut men enligt mitt BMI är jag det och jag behöver gå ner för att hjälpa rygg, knän, huvud, mage och framförallt lära mig hantera sockerberoendet och förebygga diverse åkommor och sjukdomar.
Jag har, under min uppväxt, alltid tyckt så synd om de som haft anorexia eftersom de inte kunnat njuta av mat då det varit ett ”straff”. Jag har alltid njutit, alltid älskat. Det var bara för något drygt år sedan som jag insåg att jag också var sjuk, fast omvänt. Sockerberoende och over-eating. Jag har alltid ”gömt” mig bakom argumentet att jag vill sätta guldkant på tillvaron och jag lever fortfarande efter den devisen men när det leder till övervikt med en massa andra problem och sjukdomar som följd så är det dags att göra något åt den där guldkantade tillvaron. Nu gör jag det.

Läste hej hej vardags inlägg idag om varför träning blir utseendehets och kände att jag ville dela den här. Tyckte den var mycket klok och bra!

Det sista jag vill är att bidra till någon osund träning eller vikt-hets här i bloggen eller på instagram. Jag hoppas innerligt att du som läser bara blir inspirerad. Kanske att du har något i ditt liv som tynger eller påverkar dig och som du vill ta tag i? Det behöver inte vara just mat/träning utan vadsomhelst ♥
FullSizeRender (36) kopia 2
Nu ska jag snosa lite extra på de här små sötlökarna innan jag släcker lampan för natten.

XXX
Sig 1.1.3-2

En reaktion på ”♥ Dag 3 ♥

Vill du säga något om detta?

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s