♥ 8 tips för bättre sömn ♥

Har tidigare publicerat dessa tips på min instagram (@_awayofliving_) men tänkte att det är enklare att läsa i ett större fönster så, här kommer det igen.  Från tidningen hälsa.

Jag bjuder er: 8 tips för bättre sömn (möjligen att den som skrivit artikeln inte har småbarn men jag låter det vara osagt):

♣ Sänk temperaturen i sovrummet. Vid en för hög temperatur slås kroppens dagssystem på vilket gör det svårare att sova
♣ Undvik träning sent på kvällen
♣ Var försiktig med kaffedrickande
♣ Undvik alkohol
♣ Var lyhörd för vilken tid på kvällen som är din bästa tid att gå och lägga dig
♣ Avsluta alla stimulerande aktiviteter minst en timme före läggdags
♣ Använd mörkläggningsgardiner i sovrummet
♣ Om du vill följa vetenskapens rön så ska du måla sovrummet mörkgrönt för att sova bäst och djupast

Pssst. Måste tillägga att jag själv ibland somnar lättare med ett glas vin eller två i kroppen så nr 4 behöver kanske inte alltid eftersträvas ;)
En följare på instagram la även till ♣ att somna medan man nattar barnen (tumme upp på den!)
säng
Bild lånad från pinterest.

Vi är hemma från glöggmingel igen. Har ätit middag och nattat barnen och jag ska strax krypa ner i sängen jag också. Skum magont (please dear god… låt det inte komma något eftersläntrande nu- please please please)

God natt alla plommonrumpor!

XXX
Sig 1.1.3-2

Vill du säga något om detta?

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s